Има една особена порода хора, които имат волята да станат и да бягат всяка сутрин. И то без някой да ги преследва, представяте ли си? Всъщност ние не ги мислим за луди, просто искаме да бъдем като тях, но се чудим откъде да започнем.

Решихме да направим проучване защо и накъде бягат хората и как да разберем дали този вид активност е подходящ и за нас. Ако пък вече бягате, можете също да прочетете следващите редове, за да видите дали сме ви разгадали правилно.

Какви са ползите от бягането?

И на вас ли ви е странно какъв е смисълът да тичаш, без да си преследван? Всъщност тази дейност наистина има смисъл – тичането като спорт носи много ползи за организма. Бягането спомага за нормализиране на пулса и поддържането му в нормални ненатоварващи тялото ни граници. Дейността сама по себе си е ефективно кардио, което, освен че гори много калории, предпазва от инфаркт и други сърдечни проблеми.

Забелязвали ли сте колко са бодри хората, които тичат сутрин преди работа? Това е така, защото бягането освобождава хормона на щастието в мозъка и подобрява настроението и тонуса. Ето защо, ако мразите да ставате сутрин, решението може би е не да се излежавате до последно, а точно обратното – грабнете чифт маратонки за бягане и стартирайте сутрешния си крос още утре.

Как да започнем да бягаме?

Вероятно вече сме ви убедили, ако не да станете професионални бегачи, то поне да дадете шанс на сутрешната активност и да допуснете възможността тя да се превърне в новия ви здравословен навик. За да бъдете максимално удовлетворени от преживяването, е добре да се подготвите предварително за първата си тренировка. Като за начало планирайте маршрута си, за да не губите време на сутринта в чудене в коя пряка да свиете.

Изчислявайки разстоянието, което искате да изминете, ще можете да си създадете представа и колко време ще ви отнеме тренировката – здравето си е здраве, но нека не закъсняваме за работа. Задължителен елемент са слушалките с мотивираща музика, която да ви надъха да дадете всичко от себе си и да допринесе за настроението ви.

Най-важното обаче при бягането е екипировката. За спортния екип няма особени изисквания, но е от ключово значение да имате подходящи маратонки за бягане, които да не натоварват допълнително краката, но и да са с комфортни стелки, които да не позволяват ходилата ви да се изморят или наранят. За да откриете правилните за вас обувки, можете да разгледате този сайт.

Е, оказва се, че с подходящите обувки и отделянето на 30 минути преди началото на работния ден можем не само да допринесем за подобряване на здравето си, но и да повлияем на доброто ни настроение – грижата за тялото е грижа и за ума.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *