Самоукият Quentin Dupieux започва да снима късометражни видеа, когато е само на 12, и започва да композира електронна музика на 17. Година по-късно продава записаните си филмчета на Canal+, през 1997, когато е на 23, издава първото си EP под името Mr Oizo, и създава няколко видеа за френски артисти.

През 1999 Mr Oizo създава телевизионна реклама за марката Levi’s, в която участва Flat Eric – пухкав и рошав жълт герой, специално създаден за рекламата. Песента “Flat Beat” оглавява класациите в Европа още първия ден след излизането на рекламата, а Flat Eric се превръща в супер звезда в сферата на електронната музика, а по-късно и културна икона на 90-те. Седем години по-късно, през 2006 година, музикантът подписва с Ed Banger Records, оказал се перфектния лейбъл за проектите му.

Превъртайки до наши дни, Quentin има зад гърба си 6 пълнометражни филма (Nonfilm, Steak, Rubber, Wrong, Wrong Cops, Reality), 5 LP-та с името Mr Oizo (Analog Worms Attack, Moustache (Half A Scissor), Lambs Anger, Stade 2 и The Church), 4 оригинални саундтрака (Steak със Sebastien Tellier & SebastiAn, Rubber с Gaspard Augé, Wrong с Tahiti Boy и Wrong Cops), както и много EP-та и ремикси за Justice, Air, Calvin Harris, Tiga, Kavinsky, Scissor Sisters, Jamie Lidell и Boys Noize.

За шестото си LР Mr Oizo кани изпълнители като Skrillex и Peaches. Гост артистите в албума включват и Charli XCX – принцесата на революционния поп, Mocky, гениалният Siriusmo, който най-накрая работи с идола си Mr Oizo. На обложката на записа е Flat Eric, който свързва началото на музикалната кариера на Quentin и проектите му сега. Героят се възражда и показва, че още е актуален!


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *