След Ню Йорк, Пекин и Париж, балетът на Борис Ейфман ще гостува и в София на 23 октомври в зала 1 на НДК с постановката „Евгений Онегин“. Отзвукът в авторитетните американски издания за Борис Ейфман и световния успех на балетния шедьовър „Евгений Онегин“ е повече от блестящ.

„Единственото нещо, за което можем да се съмняваме е дали той е последният водещ хореограф на ХХ век или първият такъв на ХХI век.“
Ню Йорк Поуст/ Клайв Барнс

„Светът на балета, намиращ се в търсене на главния хореограф, може да прекрати търсенето. Той е намерен – той е Борис Ейфман.“
Ню Йорк Таймс/ Анна Киселхоф

Хореографът смело експериментира с танцова техника и музикални стилове, смесвайки класическа музика с рок и джаз. Музиката в „Евгений Онегин“ е съчетание на класически творби на Пьотър Илич Чайковски с рок музиката на Александр Ситковецкий – създател на легендарната руска рок група „Автограф“.

Балетът „Евгений Онегин“ е по едноименния роман в стихове на А. С. Пушкин. В спектакъла великият хореограф Борис Ейфман пренася героите на Пушкин в наши дни, в драматични и екстремни ситуации в които старият свят се разпада, а животът диктува нови правила.

Изборът на романа в стихове наречен „Енциклопедия на руския живот“ на А. С. Пушкин не е случаен. Романът вълнува и днес с удивително точния архетип на руския характер за своето време, с поетичните образи на руската душа – загадъчна, непредсказуема и чувствена.

Балетният театър на Борис Ейфман е с 42-годишна история. Световната критика определя балета като „Уникален балетен театър, стил и вселена“, а Борис Ейфман като „Страхотен театрален магьосник“ и „Един от водещите хореографи в света за всички времена“.

балета на Борис Ейфман

Трупата е с гастроли по целия свят. Причината за този безпрецедентен успех, според самия Борис Ейфман се дължи на това, че спектаклите му от гледна точка на хореография, музикално съдържание, сценография и сюжет събуждат дълбоки емоции в зрителите, които събарят културни и езикови бариери.

Хореографът блестящо съчетава авангардните постижения на съвременния балет с академичното си образование в Руската класическа хореография и създава уникален стил в танцовото изкуство.

„Това, което правя може да се нарече танц от емоции, свободен танц, нов език, в който са преплетени класика, модерн и много други неща“, казва Ейфман.

Неговите артисти, които имаха само академично обучение трябваше да овладеят нов „танцов речник“.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *