Проектът „Танцуваща София”, който се изпълнява с финансовата подкрепа на Столична община, Програма Европа 2016 ще превърне тази събота, 30 юли 2016 г., пето столично пространство в сцена на открито за танци и забавление.

Петата сесия на „Танцуваща София” предвижда открити класове по аеробика, капоейра, кръгова тренировка и зумба. Те ще се проведат под ръководството на професионални инструктори в събота от 10.00 до 12.30 ч. на открито на Панчаревско езеро, местност „Плажа“. Входът е свободен за всички събития на фестивала.

Почти 2000 любители на танците се включиха в първите сесии на „Танцуваща София” – в Парк „Военна академия”, в Южен парк, на площада пред Метростанция „Сердика” и в „Derida Dance Center”.

След класическите и латино танци, йога и тай чи, този път организаторите предлагат на участниците динамични движения и по-натоварващи тренировки с цел максимално раздвижване на тялото.

ПРОГРАМА за 30 юли 2016 г., събота:
10:00-10:30 – Аеробика (MVJ dance & aerobics Studio)
Аеробика – Аеробиката или аеробните упражнения, наричани още „кардио”, са комплекс от физически упражнения, които обикновено се изпълняват на фона на музика. Те увеличават силата, мощността, гъвкавостта и координираността на тялото. През 1960 г. д-р Кенет Х. Купър въвежда тренировка, която да укрепва и засилва сърцето и белите дробове, като по този начин прави първата стъпка в „аеробната” (кардио) тренировка в САЩ. По-късно заглавието на публикуваната от него книга „Аеробика” дава името на тази силова тренировка.

10:35-11:05 – Капоейра (Capoeira Sofia)
Капоейра – „Capoeira” (“висока трева”) е бразилско бойно изкуство, възникнало по време на робството в колониална Бразилия като спонтанен синтез на различни култури. Тя съчетава в себе си множество бойни и акрoбатични техники с танц и музика. Според легендата, на робите в Бразилия било забранено да се бият по между си, за да не се контузват, затова те превърнали борбата в танц. Днес голяма част от школите по капоейра практикуват капоейра контемпоранеа, което е смесен вариант между двата подстила – ангола и режионал. По традиция играта на капоейра се води в кръг.

11:10-11:40 – Кръгова тренировка (MVJ dance & aerobics Studio)
Кръгова тренировка – това е първият тип тренировъчна система, позната е още от Елада, а по-късно и от Рим. Кръговата тренировка натоварва общо мускулатурата на тялото, без да задържа кръвопотока в конкретна мускулна група или зона. Състои се от 10-12 упражнения за цялото тяло, от които се изпълнява последователно по една серия (обикновено 1-3 серии, за четвърти кръг се изискват високи атлетически умения). Наподобява кросфит тренировка, но с много малки тежести или само със собствено тегло. Подобрява вътре- и междумускулна синхронизация. Развива силова издържливост, отскокливост и ловкост.

11:45-12:15 – Зумба (Танцов комплекс „Dance Fashion“)
Зумба е латино денсаеробика, комбинация от танц и кардио тренировка, която се различава с това, че докато тренирате, се забавлявате. Създателят на зумба – инструкторът по аеробика Алберто „Бето” Перес, решава да съчетае полезното с приятното, като вкарва в часовете си оригинална латино музика – меренге, салса, кумбия, регетон, и основните стъпки, характерни за нея. Часовете по зумба са структурирани по подобие на класическата аеробика, като първите 45 мин. са кардио тренировка, а в последните 15-сет – упражнения на земя за конкретни проблемни зони.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *